Besenyei Mónika Rita

A negyedik X-ben járó családanya, háziasszony és dolgozó nő vagyok, tipikus magyar feleség. Otthon kiszolgáló személyzet, családi logisztikus és programszervező, a munkahelyen autóipari termelést támogató menedzser, aki nemzetközi csapatot koordinál, de valójában leginkább egész nap csak a billentyűzetet püföli és/vagy beszél. Ezen a fórumon autós élményeimről írok női szemmel, azaz egy kicsit másként. Tartsatok velem, vegyük szemügyre a felhozatalt.




Kompromisszumok helyett – Honda CR-V Sport Line Hybrid 2.0 -MMD FWD

Nem csoda, hogy rég a feledés homályába veszett az a tény, hogy az autómobil sorozatgyártás Makóról indult világhódító sikere felé. Nem, nem tévedés, ugyanis a makói születésű Galamb József nem csupán a Ford T modell megalkotásában játszott vezető szerepet alkotótársával, Farkas Jenővel, de ő találta fel a sorozatgyártás ma is alkalmazott alapelvét is, miszerint egy munkacsoport egy feladatot végez el a gyártási folyamatban. Mindezt a Ford T Modell autógyárának igazgatójaként tette le az asztalra, jobban mondva a futószalagra 1908-ban Detroitban Henry Ford jobbkezeként. Az autó hatalmas világsikerre tett szert és a következő majd 20 év során 15 millió példány kelt el belőle.

olvass tovább

Párhuzamok – Mazda CX30 Skyactive X 100th Anniversary

Amikor a japán Jujiro Matsuda 1920 január végén megalapította dugógyárát, vélhetően nem volt tudomása arról, hogy a bolygó egy távoli pontján, Trianonban az első világháború győztes hatalmai éppen megkezdték a tárgyalást Magyarország térdre kényszerítéséről. Mr. Matsuda a dugógyár születésnapi tortáján 13 szál gyertyát fújt el éppen, miközben a világ ezen fertályán Adolf Hitler ünnepelte kancellári kinevezését. 25 gyertya volt már a céges szülinapi tortán, amikor Hitler csapatainak kapitulációjával véget ért a második világháború, hogy ezzel minden figyelem a Pacifik háborúra és a japánok legyőzésére összpontosulhasson épp Matsuda feje felett, épp az ő városában, Hiroshimában.

olvass tovább

L’art pour l’art - Toyota Corolla 2.0 Hybrid Dynamic Force GR Sport 2020

L’art pour l’art – bár az ember alkotta művészettel egyidős, a 19. században élte fénykorát az egyik legkedveltebb irodalmi, festészeti, szobrászati irányzatként. Az alkotó arra tett kísérletet, hogy minden különösebb tanítási célzat nélkül, magáért az alkotás öröméért hozzon létre valami újat. Modern társadalmunkban sikerült elérnünk, hogy az ilyen tevékenység legyen legkevésbé jellemző korunkra. Sajnos vagy nem sajnos, azt bízzuk az utódok ítéletére, mindenesetre az új, 2 literes Corolla GR-ról ez jutott az eszembe.

olvass tovább